
Kontrole | Zarządzenia | Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Zespół Szkół im. Jana Kochanowskiego w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://edukacja.bip.czestochowa.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
- 1 przejdź do głównego menu
- 2 przejdź do treści
- 3 przejdź do wyszukiwarki
- 4 przejdź do mapy serwisu
dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu
dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mariusz Zawada - mejlowo m.zawada@zskochanowski.eu lub telefonicznie 343656450.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Mariusz Zawada – Dyrektor Szkoły,
- Adres: Ul. Warszawska 142, 42-202 Częstochowa,
- mejl: zsko@edukacja.czestochowa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Dla uczniów i interesantów dostępne jest jedno wejście główne do budynku: a) Od ulicy Warszawskiej – na poziomie terenu, drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego. W holu drzwi otwierane i zamykane na elektromagnes, umożliwiające bezkolizyjne wejście. b) Budynek posiada 4 wyjścia ewakuacyjne: – wyjście główne i 1 – jest częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową, – wyjście 3 i 4 (od patio) – nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową, Informacja główna na portierni. Pomieszczenie znajduje się po prawej stronie za wejściem głównym do budynku szkoły. Kontrole na portierni. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
- W budynku szkoły na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, brak dostosowania schodów oraz brak windy dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze, natomiast pomieszczenia dydaktyczne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych (drzwi 80 cm) nie posiadają odpowiednich wymiarów.
- a) W budynku brak informacji dotykowej/głosowej. Informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku udziela pracownik portierni znajdującej się przy wejściu głównym. b) W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika portierni szkoły.
- W budynku szkoły nie ma szklanych drzwi ani ścian. Schody wyposażone są w poręcze, a stopnie oznaczone są kontrastowymi pasami.
- Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Brak pętli indukcyjnych.
- Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu lub online.
- Informacja o działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Informacja o działalności - tekst odczytywalny maszynowo
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
metryczka
Wytworzył: Mariusz Zawada - dyrektor (27 marca 2024)
Opublikował: Sylwia Kasprzycka (22 września 2020, 21:50:34)
Ostatnia zmiana: Marta Teper (28 marca 2025, 12:23:32)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 19214